Friday, October 9, 2009

Salam ukhuwwah Islamiah dan salam persaudaraan sesama insan.

A'uzubillahiminasyaitonnirrojim. Bismillahirrohmanirrohim.


Assalamualaikum...Jazakamullah Khairat Khasiran.


Alhamdulillah...ana mengatur syukur ke hadrat Allah swt di atas nikmat kasih sayangNya yang telah dipinjamkan..bagi mengizinkan ana untuk dapat melaksanakan perintah dan suruhan, tanggungjawab dan amanah..sebagai seorang hamba dan selawat serta salam atas junjungan tercinta. Berkat kedatanganmulah wahai Rasulullah, kami dapat menghirup udara Islam pada hari ini. Limpahan rahmat dan berkat jua ana doakan buat para mukminin di Malaysia khususnya dan di seluruh dunia am nya.

Sesungguhnya...tiada yang lebih bermakna dalam hidup ini..melainkan dapat merasai..nikmat kelazatan hakikat sebagai seorang hamba...yang dibuai asmara cinta dengan Penciptanya....

Kpd yg sering mengunjungi blog ini salam syang, salam rindu kepada semua. Moga2 saat2 yang masih berbaki ini akan diisi dengan benih-benih iman, taqwa and amal soleh, buat bekalan padahari yang tiada nilai wang ringgit di dunia, tiada nilai hubungan kekeluargaan yang erat dan tiada nilai teman taulan sehati sejiwa. yang ada hanyalah amalan sendiri untuk dipersembahkan kepada yang maha Esa secara terusmenerus tanpa apa-apa perantaraan sebagaimana amalan di dunia dahulu yang diserahkan bulat-bulat kepada dan keranaNya. Mudahan-mudahan Allah akan memberkati kita selalu dan memberikan yang terbaik untuk Islam. Bangunlah wahai diriku dan sahabat ana semuanya, kita junjung Islam yang semaikn diijnak-injak oleh kaum kuffar sejak sekian lama.


Ahli Sufi seringkali bermadah;

"Sesiapa yang mengenali dirinya, maka dia akan mengenali Tuhannya. Sesiapa yang mengenali Tuhannya, maka binasalah jasadnya...."


Kata-kata ini sering dilafazkan oleh kalangan para salikin...dalam merentasi Jalan Ketuhanan. Madah ini jugalah yang merangsang jiwa mereka untuk terus istiqomah dalam mujahadah mereka...bagi menyingkap tabir hijab...yang selama ini menyelimuti sanubari.

Takbir..Allahhuakbar

No comments:

Post a Comment